معنی اسم آریانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام آریانا جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام آریانا، عموماً برای پسران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند پسر خود مد نظر قرار دهید. به علاوه، این امکان وجود دارد که شما نام آریانا را با دیگر نام ها ترکیب کرده و از این ترکیبات بسیار زیبا و خاص بهره مند گردید. هم چنین استفاده از نام آریانا، به دلیل ریشه فارسی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام آریانا تا به الان تقریبا 27,669 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
پنجشنبه، 24 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم آریانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم آریانا

جنسیت پسر
نام به انگلیسی ariyana
تلفظ نام به انگلیسی “ /āriyānā/ "
تلفظ به فارسی آریانا
افراد دارای این نام 27,669
ابجد 263
ریشه نام فارسی
 

ریشه اسم آریانا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام آریانا فارسی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " آریانا" تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام آریانا به صورت“ /āriyānā/ "رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام آریانا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام آریانا

 
معنی اسم آریانا در فرهنگ اسم ها:
معنی: منسوب به آریا، آریایی، ( اَعلام ) ) نامی است که جغرافی دانان یونانی به قسمتی از ایران یعنی سرزمین آریائی ها داده بودند، ) نام قدیم ایران، [«اراتُستن» یونانی نخستین نویسنده ی خارجی است که این اسم ( آریانا ) را استعمال کرده و قسمتی از ایران را آریانا نامیده]، ) نام دایرةالمعارف فارسی که در سالهای، شمسی در جلد به وسیله انجمن دایرةالمعارف افغانستان در کابل منتشر شده است، ]' اراتُستن ' یونانی نخستین نویسنده ی خارجی است که این اسم ( آریانا ) را استعمال کرده و قسمتی از ایران را آریانا نامیده[، نامی که جغرافی دانان یونانی به قسمتی از ایران یعنی سرزمین آریایی ها داده بودند

معنی اسم آریانا در فرهنگ فارسی:
سرزمین آریایی، مایه‌ی افتخار نژاد آریایی، موجب فخر و مباهات قوم آریایی. نام یکی از سرداران ایرانی نیز بود.
 
معنی اسم آریانا در ثبت احوال:
۱- منسوب به آریا، آریایی؛ ۲- (اَعلام) ۱) نامی است که جغرافی‌دانان یونانی به قسمتی از ایران یعنی سرزمین آریائی‌ها داده بودند؛ ۲) نام قدیم ایران؛ [«اراتُستن» یونانی نخستین نویسنده‌ی خارجی است که این اسم (آریانا) را استعمال کرده و قسمتی از ایران را آریانا نامید ه]؛ ۳) نام دایرةالمعارف فارسی که در سال‌های ۱۳۲۸-۱۳۴۸ شمسی در ۶ جلد به وسیله انجمن دایرةالمعارف افغانستان در کابل منتشر شده است.
 

حروف ابجد نام آریانا

ابجد نام آریانا شامل عدد " 263 "،  ابجد وسیط آن شامل عدد " 23 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 11 " می گردد.
 

نام های هم آوا با اسم «آریانا»

آریاناز
آریا
جانا
آریس
شانا
هانا
مانا
دانا
کیانا
دیانا
توانا
لیانا
ویانا
آسانا
دارانا
آریسان
حسنا
حنا
لنا
آرشا
یسنا
آرتا
نینا
مینا
النا
آتا
آسنا
آینا
آشا
آشنا
 

خصوصیات اسم آریانا

رنگ نام آریانا قرمز می باشد. پسرهایی با این نام افرادی بسیار جسور به شمار می آیند و از هیچ چیز و هیچ کس هیچ ترسی ندارند، به صورت آشکار به مبارزه ی جدی و علنی با مشکلات می روند و برای رسیدن به هدف خود به قول معروف از جان مایه میگذارند. یکی دیگر از خصوصیات این نام خونگرمی این افراد است که موجب گردیده که این اشخاص با افراد بسیار زیادی ارتباط داشته باشند و روابط اجتماعی آنها بسیار بالا باشد. اگر شما هم شخصی نام آریانا هستید حتم قدردان این خصوصیات بوده و از آنها مراقب کنید و از خصوصیات و توانایی های والا در مسیر های مثبت زندگی خود بهره مند گردید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.